Rojava’da yoksulluk: Halk gösteri yaptı, gösterici kalp krizi geçirdi

Rojava’da yoksulluk: Halk gösteri yaptı, gösterici kalp krizi geçirdi

Haseki valiliğine bağlı akaryakıt müdürlüğü tarafından akaryakıta yüzde 100’e yakın bir zam yapıldı. Paralel olarak elektrik fiyatları yükseldi. Halk, günlük olarak neredeyse 10 saat elektriğe ulaşabiliyor. Aniden gelen her iki zam nedeni ile pazardaki malların fiyatlarında da büyük bir yükseliş yaşandı. Bu durum başta Qamişlo olmak üzere pek çok şehirde gösterilere yol açtı.

Gösterilerin sloganı: Yolsuzluğa hayır adil dağıtıma evet

Halk hayat şartlarının zorlaşması ve halka hizmetlerin kesilmesinden özerk yönetimi sorumlu görüyor. Özerk yönetimin kötü yönetimi düzeltmesi ile sokaklarda eylemler yapan halk “Yolsuzluğa hayır, açlığa hayır, servetin adil dağılımına evet, fiyat artışlarına hayır!” dövizleri ile eylem yaptı.

Rojava’daki zamlar ve hizmet eksikliğini eleştiren halkın yaptığı gösteriler bugün 3.  gününde.

Qamişlo’da ki gösteriler bugün üçüncü gününde. İki gündür devam eden gösterilerde halk Rojava Özerk Yönetimine dönük eleştirilerini dile getirdi. Taksi ve toplu taşıma şöfürleri bugün ki gösterilere öncülük yaptı. Halk “Bu kadar şehit verdik, bu kadar acı çektik şimdi de aynı acıyı çekiyoruz. Artık yeter, bu yönetim kendine çeki düzen versin, kendini değil halkı düşünsün” açıklamaları yaptı.

Bir vatandaş kalp krizi geçirdi

Ayrıca dün ki gösterilere konuşması ile damgasını vuran Seid Ahmet Ali adlı vatandaş gösterilerden sonra kalp krizi geçirdi. Seid Ahmet Ali yürüyüş sırasında “Biz açız bu halk aç. Biz 20 bin şehit verdik. Bu şehitler biz bu şehitleri açlık için vermedik. Artık yeter. Ya bizi Avrupa’ya gönderin orada hayvan gibi yaşayalım ya da bırakın bizi onurumuzla kendi ülkemizde kalalım. Yeter artık bu baskı, yolsuzluk” diye konuşmuştu.

Seid Ali dün kalp krizi geçirdi. Ailesi medyaya yaptığı açıklamada Seid Ali’nin sağlık durumunun iyiyi gittiğini söyledi ve kimsenin kendilerine sahip çıkmadığını da sözlerine ekledi.

Halk Özerk Yönetimi eleştiriyor

Halk gösterilerde Özerk Yönetimi yaşanan yoksulluktan sorumlu gördüğünün belirtiyor. Gösterilerde 15 yıldır gelirin nereye gittiğinin belli olmadığı, halka hizmet yapılmadığı, yoksulluk yapıldığını ve halkın esas alınmadığı yönünde eleştiriler yaptı.